Hocus-Pocus cu mediatorii

Pe data de 7 sept 2020 am spus că sunt probleme cu Tabloul Mediatorilor în care figurează 10.268 mediatori. Nu știu de ce nu am făcut o captură de ecran să pot dovedi acest număr. Accept că poate am greșit. La o săptămână după, am spus că în acest Tablou apar 10.627 mediatori. E chiar numărul celor ce apar și azi.

Pe data de 20 sept 2020 am aflat  de sancționarea a mii de mediatori. Nimeni nu a văzut toate numele celor sancționați, căci anexa la hotărârea nr. 126/2020 a Consiliului de mediere este ținută ascunsă. Am scris o postare în care am arătat că această hotărâre, secretă timp de trei săptămâni, este nelegală. Cu această ocazie am constatat că, în tabloul mediatorilor de pe site-ul Consiliului, „din peste 10.000 de mediatori autorizaţi au rămas acum doar 1.316 mediatori cu drept de exercitare, 5.665 suspendaţi şi 3.646 fără drept de exercitare”. Odată cu apariția acestei hotărâri, anunțarea tuturor celor sancționați prin email și punerea sa în aplicare prin modificarea evidențelor oficiale, se cheamă că ea a produs efecte din punct de vedere al dreptului administrativ, deci a intrat în circuitul civil.

Am făcut o filmare pe data de 20 sept 2020 la ora 15:11 cu privire la numărul mediatorilor la nivel național, care este mai jos:



În seara de 20 septembrie două colege din Bihor mi-au spus că au fost suspendate pe nedrept, întrucât ele sunt cu taxele la zi. Președintele CPMJ Bihor a preluat cazul și a doua zi dimineața ne-a spus că „a rezolvat” și cele două colege apăreau înapoi la mediatori cu drept de exercitare. Între timp au început să apară nemulțumirile de la sute de colegi din țară. Așa că am dat tuturor indicații cum pot contesta această hotărâre incredibilă despre care unii membri ai Consiliului de Mediere au afirmat că nu cunosc nimic, iar unii membri din comisiile de disciplină au spus că nu au fost convocați și nu au semnat nimic.

Pe 21 septembrie după amiază a avut loc ședința Consiliului de Mediere. Nici până acum nu se știe ce s-a decis. După ce am văzut pozițiile publice exprimate de doi membri ai Consiliului de mediere, vă asigur că hotărârea de sancționare a celor 3000 de mediatori încă este în vigoare. Acesta este și motivul pentru care organizația din care fac parte, VeDem Just, a declanșat procedura de anulare a ei.

Să vedem cum stăm în seara asta cu evidența: pe site-ul oficial al Consiliului avem 4506 de mediatori cu drept de exercitare,  2476 mediatori suspendați și 3645 fără drept de exercitare.

Am făcut o filmare pe 22.09.2020 la ora 21:56, pe care o redau mai jos:

 


Așadar, cam atât despre cariera mediatorilor: un organism oficial decide suspendarea a 3200 de mediatori pe motiv că nu și-au plătit taxele, ei sunt eliminați din evidența activilor, apoi se revoltă unii care sunt cu taxele la zi, după care toți apar înapoi în evidențele activilor, inclusiv cei care au taxe restante. Cum e posibil așa ceva cât timp hotărârea nr. 126/2020 este în vigoare? Sper să nu îmi spună cineva că a fost suspendată acea hotărâre – pentru că oricine știe puțin drept administrativ înțelege că după executarea unei decizii administrative nu mai ai ce suspenda, iar revenirea la situația anterioară nu se poate face decât urmare a revocării actului de către organul emitent sau anulării actului de către instanța de contencios.

D.U.P.Ă. 13 ani de mediere, cu o grămadă de reglementări care spun că legea e obligatorie pentru mediatori, la fel și hotărârile Consiliului de mediere, nu credeam să asist la un astfel de hocus-pocus: azi ești mediator, mâine nu mai ești, poimâine ești din nou mediator. După toanele celor din Consiliul de mediere. Sau ale staff-ului. Depinde cine își va asuma cele întâmplate în aceste zile. Pentru că lucrurile nu pot rămâne așa.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Se suspenda sanctionarea mediatorilor. Tot nelegal, insa.

D.U.P.A. 13 ani: Mii de mediatori sanctionaţi ilegal intr-o zi